onsdag 21 mars 2012

Det här med jobb.

Jag fick ett jobb här men arbetsgivaren var inte seriös och det finns inte en chans i världen att jag jobbar utan att ha det på papper. Jobba svart plus riskera att bli utkastad från landet finns bara inte på kartan! Annars så är jag sådär måttligt less på att söka jobb... sitter här utan körkort, med urkassa lokalbussar och med J's jobbartider (15-23) = lite krångligt att hitta något som kan funka (ja han måste ju skjutsa). De flesta arbetsgivarna vill bara ha CV + personligt brev men vissa vill att man ska fylla i tretusensjuhundratjugonio sidor, tex så här:

Jag är en kvinna, jag är agnostiker, jag är heterosexuell, jag är i ett förhållande med en man, jag är inte transsexuell, jag är inte osäker på min sexualitet, jag är inte mentalt ostabil, jag är en vit europé, jag är helt svensk osv osv osv.

Diskrimineringen är på topp här... hur kan dem vara så efter? England har vansinnigt mycket att lära...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar